Cyberbezpieczeństwo dla młodszych klas szkół podstawowych

Tytuł: „Bezpieczni w sieci – jak chronić siebie i innych?”
Czas trwania: 1,5 godziny (dwie godziny lekcyjne po 45 minut)
Grupa docelowa: Uczniowie klas 4-6 szkoły podstawowej
Cel szkolenia: Uświadomienie uczniów na temat zagrożeń w internecie oraz nauczenie ich podstawowych zasad bezpieczeństwa i uczciwości online

Wykładowca: etyczny haker, pentester, z 15-letnim doświadczeniem nauczycielskim na stanowisku nauczyciel, przygotowanie pedagogiczne, bardzo dobry kontakt z dziećmi i młodzieżą, znający się na grach, social mediach i komunikatorach

Cena szkolenia: grupa do 60 uczniów: 599 zł
Cena szkolenia: grupa powyżej 60 uczniów: 799 zł


Plan szkolenia:

1. Wprowadzenie. Co robić, aby było bezpiecznie? (15 minut)

Cel ogólny: Zbudowanie relacji z uczestnikami i wprowadzenie do tematyki szkolenia

Cel dydaktyczny: Uczeń wie, czym jest internet, wyjaśnia pojęcia: social media, wirus, haker

Cel wychowawczy: Uczeń podejmuje refleksję nad swoim korzystaniem z internetu


2. Klikanie w nieodpowiednie linki. Trzy razy zastanów się, zanim klikniesz! (20 minut)

Cel ogólny: Uświadomienie zagrożeń związanych z podejrzanymi linkami

Cel dydaktyczny: Uczeń rozpoznaje podejrzane linki i ikony, potrafi wyjaśnić pojęcia: dane osobowe, haker, kradzież danych

Cel wychowawczy: Uczeń stosuje się do zasad bezpiecznego korzystania z internetu i potrafi zgłaszać na odpowiednich stronach podejrzane linki/treści


3. Ściąganie z internetu. Pobieraj tylko z oficjalnych stron! (15 minut)

Cel ogólny: Omówienie zagrożeń związanych z nielegalnym pobieraniem plików

Cel dydaktyczny: Uczeń wie, czym jest piractwo internetowe. Wyjaśnia pojęcia: wirusy w grach i aplikacjach, kradzież intelektualna

Cel wychowawczy: Uczeń powstrzymuje się przed nielegalnym ściąganiem z internetu gier, filmów, plików i szanuje własność intelektualną


4. Bezpieczeństwo w social mediach. Nigdy nie przyjmuj zaproszeń od nieznajomych! (25 minut)

Cel ogólny: Uświadomienie, jak chronić swoje dane w social mediach

Cel dydaktyczny: Uczeń zna wartość swoich danych osobowych, wyjaśnia pojęcia: RODO, dane osobowe, cyberprzestępca

Cel wychowawczy: Uczeń zgłasza podejrzaną aktywność w internecie rodzicom / wychowawcom / odpowiednim służbom, nie podejmuje rozmów z nieznajomymi w internecie, nie przyjmuje zaproszeń od podejrzanych ludzi


5. Cyberprzemoc. Reaguj, nie ignoruj! (15 minut)

Cel ogólny: Zrozumienie, czym jest cyberprzemoc i jak na nią reagować

Cel dydaktyczny: Uczeń potrafi rozpoznać cyberprzestępcę, potrafi w poprawny sposób komunikować się ze znajomymi w internecie i social mediach, potrafi wyjaśnić czym jest cyberprzemoc

Cel wychowawczy: Uczeń reaguje na cyberprzemoc racjonalnie, nie panikuje, zgłasza incydenty rodzicom / wychowawcom / służbom


6. Podsumowanie (10 minut)

Cel: Utrwalenie wiedzy i zakończenie zajęć w pozytywnej atmosferze.


Efekty szkolenia

Po zakończeniu zajęć uczniowie:

  • Rozpoznają zagrożenia w internecie, takie jak podejrzane linki i niebezpieczne pliki.
  • Wiedzą, jak chronić swoje dane w mediach społecznościowych.
  • Rozumieją, czym jest cyberprzemoc i jak na nią reagować.
  • Znają podstawowe zasady bezpiecznego korzystania z internetu.

Jak wygląda szkolenie?

  • Przychodzę w stroju hakera
  • Stosuję metodę zabawy: rozpoznawanie fałszywych linków i ikonek, detektyw danych
  • Mam przygotowaną prezentację multimedialną
  • Rozdaję po szkoleniu ulotki dla uczniów i rodziców
  • Rozmawiam z uczniami ich językiem

Cena szkolenia dla grupy:

  • do 60 uczniów: 599 zł
  • powyżej 60 uczniów: 799 zł

Zapraszam do współpracy

Garret