Cyberbezpieczeństwo dla młodszych klas szkół podstawowych
Tytuł: „Bezpieczni w sieci – jak chronić siebie i innych?”
Czas trwania: 1,5 godziny (dwie godziny lekcyjne po 45 minut)
Grupa docelowa: Uczniowie klas 4-6 szkoły podstawowej
Cel szkolenia: Uświadomienie uczniów na temat zagrożeń w internecie oraz nauczenie ich podstawowych zasad bezpieczeństwa i uczciwości online
Wykładowca: etyczny haker, pentester, z 15-letnim doświadczeniem nauczycielskim na stanowisku nauczyciel, przygotowanie pedagogiczne, bardzo dobry kontakt z dziećmi i młodzieżą, znający się na grach, social mediach i komunikatorach
Cena szkolenia: grupa do 60 uczniów: 599 zł
Cena szkolenia: grupa powyżej 60 uczniów: 799 zł
Plan szkolenia:
1. Wprowadzenie. Co robić, aby było bezpiecznie? (15 minut)
Cel ogólny: Zbudowanie relacji z uczestnikami i wprowadzenie do tematyki szkolenia
Cel dydaktyczny: Uczeń wie, czym jest internet, wyjaśnia pojęcia: social media, wirus, haker
Cel wychowawczy: Uczeń podejmuje refleksję nad swoim korzystaniem z internetu
2. Klikanie w nieodpowiednie linki. Trzy razy zastanów się, zanim klikniesz! (20 minut)
Cel ogólny: Uświadomienie zagrożeń związanych z podejrzanymi linkami
Cel dydaktyczny: Uczeń rozpoznaje podejrzane linki i ikony, potrafi wyjaśnić pojęcia: dane osobowe, haker, kradzież danych
Cel wychowawczy: Uczeń stosuje się do zasad bezpiecznego korzystania z internetu i potrafi zgłaszać na odpowiednich stronach podejrzane linki/treści
3. Ściąganie z internetu. Pobieraj tylko z oficjalnych stron! (15 minut)
Cel ogólny: Omówienie zagrożeń związanych z nielegalnym pobieraniem plików
Cel dydaktyczny: Uczeń wie, czym jest piractwo internetowe. Wyjaśnia pojęcia: wirusy w grach i aplikacjach, kradzież intelektualna
Cel wychowawczy: Uczeń powstrzymuje się przed nielegalnym ściąganiem z internetu gier, filmów, plików i szanuje własność intelektualną
4. Bezpieczeństwo w social mediach. Nigdy nie przyjmuj zaproszeń od nieznajomych! (25 minut)
Cel ogólny: Uświadomienie, jak chronić swoje dane w social mediach
Cel dydaktyczny: Uczeń zna wartość swoich danych osobowych, wyjaśnia pojęcia: RODO, dane osobowe, cyberprzestępca
Cel wychowawczy: Uczeń zgłasza podejrzaną aktywność w internecie rodzicom / wychowawcom / odpowiednim służbom, nie podejmuje rozmów z nieznajomymi w internecie, nie przyjmuje zaproszeń od podejrzanych ludzi
5. Cyberprzemoc. Reaguj, nie ignoruj! (15 minut)
Cel ogólny: Zrozumienie, czym jest cyberprzemoc i jak na nią reagować
Cel dydaktyczny: Uczeń potrafi rozpoznać cyberprzestępcę, potrafi w poprawny sposób komunikować się ze znajomymi w internecie i social mediach, potrafi wyjaśnić czym jest cyberprzemoc
Cel wychowawczy: Uczeń reaguje na cyberprzemoc racjonalnie, nie panikuje, zgłasza incydenty rodzicom / wychowawcom / służbom
6. Podsumowanie (10 minut)
Cel: Utrwalenie wiedzy i zakończenie zajęć w pozytywnej atmosferze.
Efekty szkolenia
Po zakończeniu zajęć uczniowie:
- Rozpoznają zagrożenia w internecie, takie jak podejrzane linki i niebezpieczne pliki.
- Wiedzą, jak chronić swoje dane w mediach społecznościowych.
- Rozumieją, czym jest cyberprzemoc i jak na nią reagować.
- Znają podstawowe zasady bezpiecznego korzystania z internetu.
Jak wygląda szkolenie?
- Przychodzę w stroju hakera
- Stosuję metodę zabawy: rozpoznawanie fałszywych linków i ikonek, detektyw danych
- Mam przygotowaną prezentację multimedialną
- Rozdaję po szkoleniu ulotki dla uczniów i rodziców
- Rozmawiam z uczniami ich językiem
Cena szkolenia dla grupy:
- do 60 uczniów: 599 zł
- powyżej 60 uczniów: 799 zł
Zapraszam do współpracy
Garret